mandag den 16. februar 2009

Uhh den sygdom..

Jeg er træt af vinter, af kulde og ikke mindst: træt af sygdom.

For ikke mere end 1½ uge siden lagde Caroline sig med hvad vi troede var en influenza. Høj feber, løbende næse, hoste mv. Det varede i 4 dage, og så gik vi til lægen og hun fik konstateret lungebetændelse. Pencillin med hjem, og det hjalp.
Så hun fik en hel uge i børnehaven (som hun kun havde haft 1 hel dag i, inden hun blev syg!), og idag, mandag, blev jeg ringet op af børnehaven, som sagde at Caroline ikke var helt på toppen. Store, røde kinder af udslæt, udslæt på det meste af kroppen, og jeg suser hjem fra arbejdet, og næsten direkte til lægen. (igår, søndag, havde hun også udslættet, men det så ud til at være meget bedre imorges!!)

Lussingesyge - det var mit bud. Efter billeder på nettet viste mig næsten præcis de kinder Caroline havde tidligere, var jeg slet ikke i tvivl. Da vi sad hos lægen havde det fortaget sig så meget, at der ikke rigtig var udslæt tilbage. Så lægen vidste ikke hvad det var, han afviste Lussingesygen blankt, der hører altid feber og snotnæse med. Nå men - mon ikke moder instinktet tæller lidt ;) - jeg har min mening, og den kan ingen tage fra mig.
Heldigvis har hun det fint, udslættet er næsten væk, og hun er på vej i børnehave imorgen tidlig igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar